Monday, January 16, 2012

Ootamatused - Mari kylalispostitus

Nonii. Juhtus nyyd asi, mis oleks v6inud olemata olla, kuid samas pakub p6nevaid v2ljakutseid.

Viimased paar p2eva on mu tervis natuke vingerpussi m2nginud ja sellet6ttu ei olnud vipassanasse minek m6tekas. Minu k8hatused oleks seganud yhises ruumis ilmselt teiste inimeste enesessesyybimist ja ega ma isegi poolt6bisena v2ga meeliylendavaid kogemusi poleks saanud.

Seega asjalood on sellised, et Jaan mediteerib 10 p2eva, Oskar l2ks selleks ajaks gurmeekogemusi otsima kuhugi teadmata suunas ning mina olen Bodh Gayas ning selle l2histel kuni 27. detsembrini, mil peaks v2hemalt 2/3 seltskonnast Dhamma Bodhi vipassana meditatsioonikeskuse ukse ees j2lle kohtuma. Seniks pyyan elada askeetlikult ning ajurveda meetoditega terveks saada.

Yleeile Varanasist Gayasse j6udes tundus, et maailm ongi vastavalt ettekuulutustele kohe-kohe l6ppemas. Raudteejaamas oli terve 6hk oli paksu tolmu t2is, punastes ryydes budistlikud mungad jooksid suurte kottidega siia-sinna ning siis olime veel meie - 3 rahulikku eestlast selle k6ige keskel. Aga 6nneks l2ks elu ikka edasi ning eile ytlesime siis Jaaniga meditatsioonikeskuse v2ravas tsau ning mina hakkasin Bodh Gaya keskusesse saamiseks rikshameestele lehvitama.

Tahtsin v2ga minna Mahabodhi templi k6rvale tiibeti munkade kloostrisse 88majale, kuid kuna Bodh Gayas l6ppes just Kaalchakra, kus muide Dalai Laama oli peak6neleja, olid k6ik kohad kinni. Bodh Gayat peetakse oma ca 30'000 elanikuga pigem kylaks kui linnaks, kuid Kaalchakra ajal olla olnud siin yle 200'000 inimese. T6esti ei kujuta ette, kuhu nad k6ika 2ra mahtusid, kui juba mul oli p2rast k6rgaega 88maja leidmisega raskusi. 6nneks aga kohtusin yhe kohaliku poisi Hassaniga, kes aitas mind koha leidmisel ning viis 6htul veel yle l6pmatute p6ldude ja lehmakoogihunnikute teed jooma. Kusjuures islamiperekonnast p2rit ning enese jaoks hoopis budismi leidnud Hassan on k2inud vipassana kursustel lausa 3 korral ning soovitas seda teha Bodh Gaya asemel hoopis Nepaalis. Eks n2is.

Kuna meie r2nnak on siiski alles alguses, v6ib juhtuda, et ka mina j6uan eneseleidmisele natukene l2hemale.

Mari

No comments:

Post a Comment