Saturday, January 14, 2012

Amerist Varanasisse

Viimase kolme p2eva jooksul on p2ris palju juhtunud.

Amerist l2ksime 6htul m2gedesse ekslema ja sattusime mingisuguse kummalise erakliku guru juurde. M6ned "kohustuslikud" vaatamisv22rsused oleme 2ra n2inud ja suhtlemine ning kauplemine hakkab ka tasapisi selgemaks saama. Yldiselt v6ib 8elda, et iga p2ev on olnud selline tunne, et just nyyd oleme sattunud 6igesse kohta ja eile me ei olnud veel midagi n2inud. Eriti ilus paistab k6ik p2rast yleeilset 88d, mis mul m88dus oksendades ja v2risedes. Oleme suht valimatult k6ike s88nud ka, kuigi see konkreetne juhtum oli vist pigem veepuudusest. Eile lihtsalt eriti midagi ei s88nud ja praeguseks tunnen end juba p2ris h2sti.

Yks asi, mida ma siiani igast linnast olen otsinud, aga pole leidnud, on kvaliteetne india parmupill ehk morchang. Suveniirpille on kyll igal pool, aga t6eliselt head pilli pole veel leidnud.

T2na j6udsime p2rast 8ist rongis6itu Varanasisse ja siiani n2htutest on see ilusaim linn. V6ib-olla m2ngib mingit rolli, et tegu on "pyha" linnaga? Igatahes, inimesed n2ivad siin olevat v2hem pealetykkivad ja huvitatud valge inimesega ka teistsugustest suhetest kui kliendi-kaupmehe oma.

Selle "pyhaduse" kohta on ka mingid m6tted tekkimas. T2na oli yks suurejooneline v2ga pyha rituaal siin Gangese 22res ning see oli kyll uhke vaadata, aga tundus, et tegelikult India inimesed ei ole siiski sugugi spirituaalsemad kui n2iteks eestlased. On m6ned ykskid, kelle silmadest on kohe paista, et nad on n2inud t6elist pyhadust. Ja siis on teised, kes lihtsalt teevad liigutusi kaasa. Mis asi see "pyha" yldse on? Kas see on mingisugune dogma? Minu jaoks tegelikult ei t2henda see mitte midagi, et Ganges on pyha j6gi. V6ib-olla kunagi ma saan aru, miks ta on pyha, aga kuniks ma aru ei saa, ma ka ei tee tema poole kummardusi. Ja punast t2ppi otsaette samuti ei taha.

Homme 6htul s6idame siis Bodh Gayasse, magame 88 t6en2oliselt kusagil kloostris v6i kus iganes saab ning ylehomme l2heme seal Mariga kymneks p2evaks Vipassana meditatsioonilaagrisse.

Olen sellest laagrist kuulnud nii head kui halba. Mis mind selle juures k8idab, on et kymne p2eva jooksul ei ole lubatud suhtlemine ega meelelahutus - sealhulgas on keelatud elektroonika, muusika, m2rkmed jne. T2helepanu peaks vist enam-v2hem kogu selle aja v2ltel olema suunatud enda sisse. Mul tavaliselt nii head enesedistsipliini ei ole, et seda n2iteks Tallinnas suuta teha. Vipassanas on hommikul kell 4 2ratus ja hakkab meditatsioon. Nii palju kui ma aru olen saanud, j2rgitakse seal sama 6petusliini, mida j2tkas ja edasi arendas Siddharta Gautama. Kusjuures, v2idetavalt ongi Bodh Gaya just see koht, kus Siddharta budhastus.

J2rgmine kord kirjutan siia siis k6ige varem 12 p2eva p2rast... kui ma just vahepeal mungaks ei hakka ja taolistest asjadest alatiseks ei loobu.

Yks pyha lehm Mathura rongijaamast:

1 comment:

  1. Pärast laagrit kuulaks küll hea meelega muljeid. Bodh Gaya on imeline. Olge tublid!
    Triin

    ReplyDelete