Wednesday, January 11, 2012

Esimesed muljed ja level-up

P2rast umbes 24h kestnud s6itu kahe bussi ja kahe lennukiga, astusime umbes kell 5 hommikul Delhi lennujaamast v2lja ja v6tsime takso linna. Plaanis oli s6ita Old Delhisse, vaadata seal v2lja m6ni odav hostel ja j2rgnevatel p2evadel uurida v6imalusi Bodh Gayasse s6iduks, kus me Mariga oleme juba aegsasti Vipassana meditatsioonilaagrisse registreerunud.

Kultuurishokk oli tugevam, kui ma olin arvanud. Seda ma ei oska hetkel s6nade v6i fotodega edasi anda. K6ik need magavad inimesed t2navatel prahil6kete 22res end soojendamas ja naised koos lastega Old Delhi rongijaamas paksude tekkide all kylmal p6randal prahi sees magamas ja meie seal oma esimest chai'd (must tee piima ja suhkruga) joomas. Ja k6hnad r2balates eidekesed sudu sees tiheda liiklusega tee 22res myymas olematu raha eest mingeid kapsataolisi k88givilju edasimyyjatele, kes hiljem meiesuguste turistide arvelt p2riselt raha saavad. Selles on midagi nukrat - samas on taolist nukrust piisavalt ka Eestis, lihtsalt veidi teistsuguses, klanitumas vormis.

Olime seal siis sellises kultuurishokis, magamata ja n2ljased kuniks kuulsime yhelt juhuslikult rootsi vanamehelt, et kusagil Paharganjis? on odavaid hosteleid. Poole tee peal sinna kohtusime yhe v2ga abivalmis ja asjaliku hinduga, kes seletas, et praegu on Delhis festival ja v2ga raske oleks tuba saada, aga kui see on v6imalik, siis k6ige parema variandi leiaks yhest teatud usaldusv22rsest turismiinfo byroost. Asjalik tyyp hankis meile takso ja kui juht pakkus 250 ruupiat (umbes 5 EURi) hinnaks, v6ttis tal kohe kraest kinni: "Are you crazy!" Olime talle igati t2nulikud meile kaubeldud odavama hinna eest ja s6itsime sinna byroosse. Seal olid samuti v2ga asjalikud tyybid, kes meile aga kurvalt teatasid, et Delhis on tube ainult suurtes kallites hotellides ja Bodh Gaya rongi kohta ytlesid kohe: "Impossible" - seal on parasjagu Dalai Laama 6petamas ja Delhist rongiga l2hima kahe n2dala jooksul pole v6imalik s6ita. Esialgu tundus nagu ysna keeruline situatsioon ja lennukit me ka eriti ei tahtnud ning korraks j2i mulje, et rohkemat nagu ei olegi v6imalik hetkel teha. 6nneks siiski oskas see tyyp seal leida meile v6imaluse s6ita v2ikse ringiga, mis v6tab 5 p2eva aega. Esialgu isikliku autojuhiga Rajasthani, Jaipuri, 2 p2eva seal, siis sama autojuhiga Agrasse, sealt rongiga Varanasisse ja sealt bussiga Bodh Gayasse. Samuti pakkus ta v2lja v6imaluse teha iga 88bimise jaoks hostelibroneeringud. Hinnaks kogu asjal 180 EURi. Ega me sest kyll vaimustuses polnud, samas Bodh Gayasse tahtsime ikka saada ja sel hetkel tundus t6esti, et muud v6imalust eriti pole. Pealegi, nagunii tahtsime Rajasthani kylastada, nii et tundus selline enam-v2hem diil. T6esti ei aimanud siis veel, et me liitume p6him6tteliselt mingi standardse turistidele m6eldud tuuriga.

Nii et jah, saimegi kohe t2iega yle. Kindlasti osa sest jutust oli t6siT2na on meie teine p2ev Indias, oleme Jaipuri l2histel ja veel mitu korda yle saanud. Tegelikult on meil samal ajal ka p2ris l6bus olnud. Tundub, et k6ik ongi t2pselt nii pidanud minema.

See on nagu mingisugune seiklusm2ng, kuhu sisened v66ra tundmatuna, aga kus tasapisi tekivad s6brad ja skillid. P6him6tteliselt on terve m2ng esialgu sinu vastu - st tahab sinust ise lihtsalt kasu saada. Samas, iga kasusaaja, kelle vastu sa s6bralik oled, annab sulle n6uandeid, kuidas edaspidi temataolisi v2ltida v6i endale parem diil v2lja kaubelda. T2naseks oleme juba kindlasti 10 korda osavamad kauplejad kui veel eile hommikul. Ja n2iteks, autojuht pakkus lahkelt, et ta v6ib meile mingeid vaatamisv22rsuseid tutvustada - p2rast esimest lossi oli selge, et ta saab igalt poolt vahendustasu ja viib meid lihtsalt kohtadesse, kuhu k6iki valgeid turiste viiakse. P2rast seda, kui ta meid viis s88gikohta, kus olid ainult valged, samamoodi ylesaanud turistid nagu meie, toimus nagu mingi konfrontatsioon ja ytlesime talle, et vii meid nyyd kuhugi, kus ainult hindud s88vad. "Okay, but it's very dirty" ytles ta veidi nukralt, samas m6istes meie probleemi ja viiski meid sinna. V6iks 8elda, et see oli meie seiklusm2ngu esimene t6sisem Level-Up. St, meie traveller-karakter on nyyd Level 2!

V2ike video, Jaipuri l2histel:

1. Appi, Delhist läbi Jaipuri ja Agra Varanasisse? :D See on ju räige ring...

aga nõustun, et tegemist on väga põneva "mänguga", kus õpid ka viis minutit enne riigist lahkumist, ole sa seal nii kaua olnud kui tahes....

Edu teile! Elan teile väga kaasa ja ootan postitusi põnevusega :) Väike soovitus siiski - kui teile öeldakse mingi hind (olgu siis tegu takso, kookose, hosteli või trummiga), siis öelge oma hinnaks VÄHEMALT kolm korda soodsam. Nende esmane reaktsioon on "OH NOOOOO, impossible", siis kehitad õlgu ja hakkad ära minema. ja siis nad juba hüüavad, et "okay, okay, come and take" :)

2. Jaan, ära tee samu vigu mis me Kagu-Aasias tegime.
    India poolsaarel pole kauplemine mitte nõrkuse vaid tugevuse märk!

3. Olete tublid, et te nii kaugele jõudsite.
    Olge vaprad edasi, ärge põnnama lööge.
    Olge terve ja koguge põnevaid elamusi.