Wednesday, April 4, 2012

Dali

M6tlesin, et proovin vahelduseks logiraamatu stiilis kirjutamist.

01.04

Hommikul Kunmingi dormitorys tunnistan Marile yles, et ma 88sel suudlesin k6rval naris magavat hiinlannat. Mari v6tab uudise vastu v6rdlemisi rahulikult. Head esimest aprilli!

Olen kyll kuulnud, et kunagi ei tohi minna tagasi sinna, kus sul on olnud hea, aga kuna teistkordset Kunmingi kylastust ma ei kahetse, otsustame ka Daliga riskida.

P2rast v6rdlemisi meeldivat 5-tunnist bussis6itu j6uame 6htul 6 paiku kohale.

Dali on v2ike vanalinn, mis asub nii-8elda Uus-Dalist umbes 6 km eemal, merepinnast umbes paarituhande meetri k6rgusel, lumiste tippudega m2e jalamil. Loodus on alati jalutusk2igu kaugusel.

Enamik maju on rekonstrueeritud, m6ned on ka autentsed. Enne Olympiam2nge oli see tuntud kui hipide kogunemiskoht, nyydseks on selle avastanud Hiina siseturistid, on juurde tekkinud palju suveniiripoode ja pubisid ning enamik hipisid p6genenud.

Checkime end sisse yhte k6rvalisse kylalistemajja. Ei kusagil yhtki ingliskeelset ega isegi pinyini's kirjutatud silti. Personal ei r22gi s6nagi ingliskeelt ja koristajatydrukud regulaarselt lausa r2uskavad naerda.
L2hme v2lja 6htustama. Siinne peat2nav meenutab oma rahvarohkuse poolest suvist Viru t2navat. 6nneks on siin kyllalt ka taolisi nurgataguseid nagu alloleval pildil:


S88me 6ues ja m88da t2navat puhub nii vali tuul, et on kylm ja kergemad esemed tahavad laua pealt minema lennata. Siiski, hakkab see koht meile tasapisi aina rohkem meeldima. P2ike loojub m2e taha.
K6nnime ringi ja kohtume yhe huvitava poisiga Venezuelast ja yhe Kanada paariga. Nad on k6ik juba pikemat aega Dalis elanud, r22givad vabalt Hiina keelt ja informeerivad meid, et siin on kohe algamas Yunnani suurim festival. Nendes inimestes on midagi v2ga meeldivat. Meile pakutakse ka, et kui me siia kauemaks kavatseme j22da, v6iksime yhes majas v2ga odavalt tuba yyrida.

6htul toas samuti jahe ja alles paksu teki all saame sooja. Seda pole ammu olnud meil. 6ues puhub vali tuul ja puuj2ndrik akna taga 66tsub ja sahiseb. Ei mingeid mootoreid ega inimh22li pole kuulda. Tuul on ikka eriliselt v6imas, puhudes isegi l2bi aknapragude ja see stiihia v2ga meeldib mulle. Niimoodi teki all tuult nautides, k6ik p2eval n2htud n2od, majad, maastikud ja kuuldud h22led peas segunemas, tekib tunne nagu oleksin tegelane vanas Hiina muinasjutus ja 88sel oleks libarebaseid oodata.

02.04.2012

Mari v2idab, et ta 2rkas linnulaulu peale. Mind 2ratab kanade kaagutamine. Teen akna lahti ja 6uest tuleb tuppa veidi soemat 6hku. M2gi on samuti endiselt omal kohal.

Viimasel ajal ma teadlikult v2ldin hipi moodi v2lja n2gemist, kuna, esiteks, ma ei ole yldse kindel, kas ma olen hipi. Teiseks, kui ma ka oleksin hipi, ei tahaks ma, et inimesed sellest kohe peale vaadates aru saaksid. Niisiis, kuna Estri l6igatud kena soeng on juba v2lja kasvanud, l2hen ma juuksurisse. Salongis on k6igil uhked oranzid v6i pool-oranzid soengud. Valin kataloogist k6ige lihtsama variandi ja kuigi see v2hemalt esialgu, juuksuri kammituna, on k6ige ekstravagantsem soeng, mis mul kunagi olnud, olen ikkagi l6pptulemusega p2ris rahul. Panen ka p2ikseprillid ette ning keegi ei oska kahtlustadagi, kes ma olen. V2ga hea.

Ahjaa, Mari leidis mu peast esimese halli karva. Ma ei tea, mida sellest arvata. Asi mis mulle k6ige rohkem muret teeb on ainult see, et ma olen muretum kui k6ik teised.

6htul pakin oma parmupillid ja Kunmingist soetatud v2ikse v6imendi oma v2iksesse seljakotti, Mari v6tab oma v2rske torupilli-laadse pilli selga ja l2hme linna peale kohalikku muusikaskenesse sulanduma. K6nnime natuke, kuni kuulme yhest savikojast huvitavaid rytme. On yks tyyp jembega ja teine savikaussidega. M2ngime nendega natuke ja paar p2ris head hetke on.

03.04.2012

Laenutame jalgrattad ja s6idame natuke ringi, l6petades p6ldude vahel ratast k2ek6rval lykates ning yle veekraavide ronides. Saan t2idetud oma soovi Hiina p6llut88lisi l2hedalt n2ha. Olen ette kujutanud mingeid groteskseid figuure, aga tuleb v2lja, et t2iesti tavalised inimesed. M6nda nooremat v6ib t6en2oliselt hiljem vanalinnas n2ha ringi k2imas riietega, mis kohalike standardite j2rgi palju uhkemad kui minu omad. Samuti j2i silma, et osad t88lised t88tasid umbes sama palju, kui mina ja veel m6ned omal ajal Helme 6pilasmalevas maasikad korjates, kus mul l2ks korda kolme n2dalaga teenida 14 krooni.


6htu poole saame juhuslikult kokku m6nede inimestega eilsest ja yleeilsest ning vestluse k2igus 6pime j2lle paar Hiinakeelset s6na.

04.04

Meie kena kylalistemaja t6stab seoses festivaliga oma hinnad kahekordseks (enne oli 50 yuani tuba kahele, nyyd on 100) ja kolime v2lismaalastela orienteeritud kylalistemajasse, mis nyyd on odavam (80 yuani tuba kahele), kui meie vana koht. Kena koht, kuna seina peal on kirjas, et kui 6htul hoovis liiga loomingulised inimesed liiga l2rmakaks l2hevad, on receptionist v6imalik k6rvatroppe kysida ja toas on oma veekeedukann ning v2ike privaatterass. 

6htul tuleb meil korraga saladuslikel asjaoludel inspiratsioon ja tahmine kellegagi koos pilli m2ngida. Kahjuks oleme aga veidi hilja peale j22nud, kuna enam-v2hem 11nest on k6ikjal pidu l2bi.

No comments:

Post a Comment